Panasonic DMC GM1

Η Panasonic GM1 ήρθε στα χέρια μου για το πρώτο τεστ στην Ελλάδα από το Φωτοδεσμό και την Panasonic Hellas.   

Μια Mirroless D-SLR μικρή και κομψή σαν κόσμημα!

Πολύ εύκολος χειρισμός της μηχανής όσον αφορά στον ερασιτέχνη, αλλά και με επιλογές που βρίσκεις μόνο σε επαγγελματικές μηχανές D-SLR. Αμέσως καταλαβαίνεις ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από εραστές της φωτογραφίας και από επαγγελματίες.

Η πρώτη σκέψη ήταν ότι “τα ακριβά αρώματα  μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια”. Αυτό ισχύει και για την Panasonic.

Από την αρχή, αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η Ταχύτητα S 1/16000, ό, τι καλύτερο για να παγώσεις οποιαδήποτε κίνηση. Κάλλιστα μπορείς να φωτογραφήσεις κάτω και από τον ελληνικό ήλιο.

Από την πρώτη στιγμή, χρησιμοποιήθηκε σε ειδικές και πολύ δύσκολες φωτογραφήσεις και ως επί το πλείστον τα κατάφερε αποφέροντας εξαιρετικά αποτελέσματα.

Πρώτη φωτογράφηση…για τη θεατρική παράσταση της Ομάδας Συνάρτηση ”Συγχαρητήρια…Προσλαμβάνεσθε!” με πολύ δύσκολες φωτιστικές συνθήκες. Η Panasonic GM1 με το φακό Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH φωτογράφησε όπως μια κανονική D-SLR.

Ένα αρνητικό σημείο…η έλλειψη viewfinder, εξαιτίας της οποίας απουσιάζει η απαραίτητη σταθερότητα σε τόσο δύσκολες φωτογραφικές συνθήκες. Λόγω του μεγέθους της και των μικρών πλήκτρων, η επιλογή διαφράγματος /ταχύτητας ήταν κάποιες στιγμές δύσκολη, αλλά κατά τη χρήση συνηθίζεται.

Επόμενη δύσκολη αποστολή…Argentine Tango, η καθιερωμένη milonga της Σχολής Χορού Danzarin.  Οι συνθήκες φωτισμού…δύο μόνο κόκκινα φώτα και κεριά. Πολλά ζευγάρια χορευτών και έντονος ερωτισμός στην ατμόσφαιρα. Εφόσον δεν είχα φωτεινό φακό zoom,  έπρεπε να βρίσκομαι ανάμεσα στους χορευτές χρησιμοποιώντας τον Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH.

Σε αυτές τις συνθήκες, η GM1 με κέρδισε, την ερωτεύτηκα! Λόγω του μεγέθους της, περνούσε απαρατήρητη στους χορευτές και με βοήθησε να κάνω λήψεις χωρίς να αποσπώ την προσοχή τους, πράγμα που έκανε τους άλλους φωτογράφους  με τις κλασσικές D-SLR να ζηλεύουν!

Με ISO 3200, παίζοντας με την εστίαση και με τις επιλογές της, τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά έως εξαιρετικά σκεπτόμενοι το μέγεθος της Panasonic GM1 και το ότι η εστίαση και οι λήψεις γίνονται από την πλάτη.

Σε φωτογράφηση δρόμου, ήταν γρήγορη και αξιόπιστη λόγω της εστίασης, το μικρό της μέγεθος λίγο μεγαλύτερο από ένα πακέτο τσιγάρα, σε βοηθάει να είσαι απαρατήρητος. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι έχει τις δυνατότητες επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών, μπορείς να φωτογραφίζεις οποιοδήποτε θέμα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Μια παρατήρηση για το φακό Panasonic LUMIX G VARIO 12-32mm F3.5-5.6 ASPH. MEGA O.I.S. (24-64mm σε 35mm). Δεν μπόρεσα να καταλάβω ποια είναι η λογική εστιακής απόστασης 34mm (64mm σε 35mm), είναι ένας φακός με περιορισμένες δυνατότητες για φωτογράφηση δρόμου και πορτρέτων σε σύγκριση με τον γενικής χρήσης φακό M. Zuiko 12-50mm / 24-100mm , ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε φωτογράφηση, αν και σε μέγεθος είναι πολύ μεγαλύτερος.

Τα αποτελέσματα από τη χρήση του φακού σε φωτογράφηση δρόμου και της ευκρίνειάς του φαίνονται στις παρακάτω φωτογραφίες.

Mια βόλτα στα Βασιλικά Κτήματα με 36 καρέ, μια παρουσίαση της φυσικής ομορφιάς του τοπίου αλλά και της εγκατάλειψης.

Φωτογραφίες Δρόμου με τον Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH

Ήταν μαζί μου στο Μέγαρο Μουσικής και στο συνέδριο “Knowledge Shots” που διοργανώθηκε από την Militos Consulting και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και με backlight με το φακό Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH χωρίς φλάς έδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα.

Φωτογράφηση της θεατρική παράστασης Madame JoJo, Θέατρο Τόπος Αλλού μαζί με το φακό Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH

Τα φίλτρα της μηχανής βοηθούν σε δημιουργικές λήψεις. Όμως, η απουσία διαχείρισης ταχύτητας/ διαφράγματος κατά τη χρήση των φίλτρων δεν παρέχει τη δυνατότητα διαφορετικών δημιουργικών λήψεων και αυτό είναι ένα από τα μειονεκτήματα.

Σε νυχτερινές λήψεις, τα καλύτερα αποτελέσματα  ήταν με τον φακό 20mm f/1.7 και ISO έως 3200. Αλλά από ISO 12800 και  ISO 25600 δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι φωτογραφίες.

Η Panasonic δεν έχει σταθεροποιητή εικόνας στο σώμα , αλλά πάνω στους φακούς της, κάτι που αυτόματα αποτελεί ένα από τα πιο αρνητικά σημεία της, γιατί με αυτόν τον τρόπο, ένας χρήστης OLYMPUS που χρησιμοποιεί Ζuiko 4/3 ή M. Zuiko 4/3 φακούς, δε μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ή να αλλάξει σύστημα.

Η μεταφορά φωτογραφιών γίνεται ασύρματα με κλειστό Wi-Fi σύστημα ή με USB. Επίσης, η GM1 μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας από το smartphone για νυχτερινές και όχι μόνο λήψεις.

Σε ποιους χρήστες απευθύνεται, δε μπορώ να πω…Με σιγουριά, είναι μια πολύ μικρή και κομψή φωτογραφική μηχανή, που κρύβει λειτουργίες μιας D-SLR φωτογραφικής μηχανής.

Μπορεί εύκολα να τη χρησιμοποιήσει ο απλός χρήστης και σίγουρα θα λυθούν τα χέρια και η δημιουργικότητα του, μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ένας γνώστης της φωτογραφίας και θα έχει όλα όσα θέλει για φωτογραφήσεις τοπίων, πορτρέτου αλλά και δρόμου σε ένα πανάλαφρο σώμα με αρκετές επιλογές φακών και λειτουργίες, μπορεί τέλος, να τη χρησιμοποιήσει και ένας επαγγελματίας σε συνθήκες που απαιτούν διακριτικότητα και ταχύτητα.

Μια δοκιμή στο PHOTO Olympia – ΦΩΤΟΔΕΣΜΟΣ, Ακαδημίας 57, θα σας πείσει για τις ικανότητες της και αυτά που κρύβει.

1 thought on “Panasonic DMC GM1

  1. Pingback: Camera Photo Test Project | George Marinakis – Creative Photography Team

Leave a comment